Skip to content

[ARTPLOSHADKA] Vernisajul mini-expozitiei lui Grigore Rudnitski la Ambasada RM de la Washington

January 31, 2011

Grigore Rudnitski s-a născut la 08.02.1984, Anenii Noi, Republica Moldova.

În 2003 a absolvit Colegiul Republican de Artă Plastică “Alexandru Plămădeală”, clasa Pictură a profesorului Emil Cojocaru. Între 2003-2006 e student la Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice (AMTAP) din Chişinău, catedra Grafică, clasa profesorului Grigore Baţ. În aceeaşi perioadă (2003-2006) lucrează ca pictor scenograf la teatrul “Ginta Latină”. În calitate de asistent scenograf participă la filmările scurtmetrajului “Saşa, Grişa şi Ion” în regia lui Igor Cobîleanski. La 13.09.2009 expune cîteva lucrări la Centrul “Art Soiree” din Washington DC. La sfarsitul lunii ianuarie 2011, Ambasada Republicii Moldova din Washington DC (SUA) găzduiește o mini expoziție de Grigore Rudnitski. Portofoliu: http://www.murmurdc.com/2010/05/11/grigore-rudnitski-paints-a-better-picture/

Cînd ai ajuns în SUA și ce faci aici?

Sînt aici din 2006, acum lucrez ca distribuitor într-o companie de vinuri. În timpul rămas liber pictez.

Cîțiva mentori, autori de la care te revendici?

În anii de studenţie eram influenţat de Rembrant, dar asta a fost demult. Exprimarea mea vizuală este mai aproape de maniera creativă a lui Dali. Mă strădui să mă îndepărtez  şi cumva… să uit tot ceea ce am învăţat la şcolile de pictură prin care am trecut. Am nevoie de asta pentru a putea să descopăr un nou simţ visual în arta modernă.

Unde ai mai expus pînă acum?

În septembrie 2009 am expus cîteva lucrări la Centrul “Art Soiree” din Washington DC. E un mare succes pentru mine or, în SUA e foarte important, aproape vital, să intri în circuitele cultural-artistice.

Care mediu te inspiră mai mult… cel de acasă sau cel din SUA?

Inspirația e… capricioasă. Poate veni peste mine oriunde, dar nu oricînd. N-are importanţă e în Moldova sau în SUA. Orice din ceea ce mă înconjoara poate fi începutul unei creaţii. Chiar şi un gînd, pentru că, se știe, gîndul nu are limite. Cu gîndul poţi ajunge atît în trecut, cît şi în viitor.

Ți-ai definit picturile ca fiind depresive… De ce sînt depresive?

Nu aș insista prea mult pe faptul că sînt depresive. Reprezintă o stare , un gînd, o ideie sau o altă lume imaginară pe care fiecare vizionator o vede în felul său. Totuși, dacă le definiți ca fiind depresive, păi… pot spune doar că nu mă reprezintă ca personalitate. Cu toții putem fi la un moment dat al existenței noastre mai mult sau mai puțin depresivi. Însă toate trec, inclusiv depresiile. În viitorul, sper apropiat, voi lucra asupra unei colectii noi, care va fi total diferită de tot ceea ce am creat pînă acum. Îmi propun să experimentez cu stilurile și genurile. Aș vrea să descopăr o formulă artistică nouă, atît pentru mine, cît și pentru cei care mă înconjoară.

Ce așteptări ai în legătură cu vernisajul de la Ambasada RM în SUA?

Sper ca expoziția, sa fie văzută de cît mai multă lume. Mi-ar plăcea ca și foștii mei profesori, cei care mi-au deschis multe uși în domeniul artelor, să vadă și să afle despre acest vernisaj. Cred că s-ar bucura pentru mine.

Îți mulțumesc. Succes!

………………………………………

artploshadka@gmail.com

artploshadka.wordpress.com


No comments yet

Leave a comment